Nyomdában a Grafika szeptemberi száma!

Faludi Viktória, fotó: Faludi Viktória · 2020. szeptember 10., 11:27

Immár több mint egy évtizede, minden ősszel kiemelten foglalkozunk a postpress témakörrel. A világjárvány okozta gazdasági visszaesés, a rendezvények, vásárok, kiállítások elhalasztása szerkesztőségünk munkáját is átalakította, tovább modernizálta, pedig eddig is nagy gondot fordítottunk arra, hogy az elsők között próbáljunk ki új dolgokat, és a digitális média minden eszközét lapunk megjelenésének szolgálatába állítsuk.

Tapasztalataink szerint is egyre jobban szétválik az online és nyomtatott tartalom, hiszen két különböző műfaj, teljesen eltérő lehetőségekkel, ugyanakkor soha nem látott szinergiával egy új kommunikációs teret eredményez. Mivel a nyomdaiparról és a nyomdaiparhoz szólunk, nem kérdés a nyomtatott forma létjogosultsága, különösen az általunk több évtizede alkalmazott módon: új anyagok, új technológiák kipróbálásával, tesztnyomatokkal. E számunk nyomdai kivitelezője a gyulai Dürer Nyomda, ahol sok új beruházás történt a közelmúltban, erről szeptemberi számunkban képes beszámolót olvashatnak: https://mgonline.hu/system/articles/2443/articles_2443_original.pdf?1599643985

A negyedik ipari forradalom kellős közepén érkező világjárvány alaposan felforgatta az életünket. A digitalizált folyamatok egy része már készen várta, hogy alkalmazzuk végre őket és egy másik része bebizonyította, hogy vannak dolgok, amihez még mindig a személyes kapcsolat a legjobb. A kettőt ötvözve, a személyes kapcsolattartást támogatva online eszközökkel, még a hatékonyságunkat is növelhettük. Persze, átszervezni bevált folyamatokat, megtalálni a megfelelő vagy a még jobb megoldást, megtanulni az új dolgok, új eszközök használatát, kellemetlen, macerás, ki kell mozdulni a komfortzónánkból, de ez a fejlődés része és megéri a fáradságot. A pandémia elleni védekezés az online kommunikáció és online vásárlás fellendülését is eredményezte. Érdekes, hogy a csomagküldő szolgáltatások iránti igénynövekedés egyben új csomagolásdivatot is hozott, főleg a prémiumtermékeknél. A semmitmondó, egyforma barna dobozok belseje lett látványos, a címzettnek a kicsomagolási élményt egy új formában szolgáltatja, ami egészen más szempontokat érvényesít a hagyományos bolti vásárláshoz képest.

Darwin örök érvényű bölcsességével kívánunk a nyomdaipar résztvevőinek ügyes helytállást a nehéz időkben:

„Nem a legerősebb marad életben, nem is a legokosabb, hanem az, aki a legfogékonyabb a változásokra.”