Nyomdában a Grafika szeptemberi száma

A borítónk nyomtatása már el is készült a Gelbert ECOprintben, jöhet a felületnemesítés!
A 2025/4 számunk különlegessége az MGI felületnemesítés, amivel lakk és fólió minták teszik borítónkat látványosabbá, érdekesebbé.
A nyomdatermékek tapintása jelentősen növeli a fogyasztói megítélést: a kézbevehető, texturált felület jobb minőségérzetet és nagyobb vásárlási hajlandóságot eredményez
A multiszenzoros (vizuális + haptikus) design erősebb márkaemlékezetet és pozitív érzelmi kötődést alakít ki, mert a többletingerek gazdagabb élményt adnak.
Kísérleti eredmények szerint a vizuális és tapintási jelzések együttes bemutatása gyorsabb reakciót és jobb pontosságot ad, tehát információközlésben is hatékony lehet (pl. címkézés, figyelmeztetések).
A tapintás formái — textúra, dombornyomás, lakkozás — különböző érzelmi és esztétikai hatást váltanak ki; kutatások szerint a valósághű tapintás növeli a preferenciát és az esztétikai értékelést.
Gyakorlati előnyök: magasabb polchelyezés hatékonysága, jobb csomagolási hatás, inkluzivitás (vakok/gyengénlátók számára releváns haptikus jelek), és erősebb márkahűség hosszú távon. Összefoglalva: a tapintás tudatos tervezése a printnél mérhető marketingnyereséget és jobb felhasználói élményt hoz.
It-Just-Feels-Good-Customers-Affective-Response-to-Touch-and-Its-Influence-on-Persuasion.pdf