Megnyílt a Konica Minolta Digitális Innovációs Központja!

Faludi Viktória, fotó: Faludi Viktória · 2018. november 22., 12:25

Budaörsön, a Gyár utca 2-ben megnyitotta kapuit a Konica Minolta újonnan létesített bemutatóterme, ami egyben oktatási és szolgáltatási központ is. A helyszínen a márka teljes magyarországi kínálata megtekinthető működés közben, de a szűken vett szakmai információk mellett a nyomdai vállalkozás sikeréhez szükséges üzleti, vezetési és stratégiai ismereteket is szerezhetnek a látogatók. A Digitális Innovációs Központ megnyitását három egymást követő napon szakmai előadásokkal gazdagított bemutatóval ünnepelte a társaság 2018. november 20–21–22-én.

képgaléria: https://mgonline.hu/galeriak/km-dik

Minden új üzem vagy épület az alig pár hete festett falakkal és az új berendezéssel frissességet, az alkotói energia tüzét sugározza. A Konica Minolta újonnan indult üzletfejlesztési programjának otthont adó bemutatóterme már az érkezés pillanatában számtalan inspiráló üzenettel, jelmondattal hangolja az érkezőt érdeklődővé és kíváncsivá. A finom és elegáns üvegdekoráció diszkréten igazítja útba az ide látogatót. A tágas, világos helységben sok ablak és üvegfelület teszi áttekinthetővé és jól láthatóvá a kiállított berendezéseket. A helyiségbe lépve a ,,140 év innováció és bizalom” jelmondat fogad. A falakon és a kihelyezett rollup-okon a Production Printing Academy és a Digital Innovation Square üzenetei nyomatékosítják, hogy a digitális nyomtatás és a hozzá kapcsolható kiterjesztett valóság már nem utópia, hanem hétköznapi valóság, amivel a nyomdák versenyben tudnak maradni. A háromnapos rendezvény első, nyitó napján Székely Dániel ügyvezető igazgató megnyitó beszédében a Digitális Innovációs Központ küldetését ismertette: ami a nyomdaipari innovációk, képzések, konferenciák, erőforrás-gazdálkodás témaköröket ölelte fel. Charles Lissenburg, a Konica Minolta Nyomdaipar és Ipari Nyomtatás európai üzletágának ügyvezető igazgatója az iparági trendeket és a Konica Minolta innovációit és fejlesztéseit ismertette. Ezt követően Mark Hinder, a Konica Minolta Europe piacfejlesztési igazgatója az európai sikersztorikkal mutatta be a KM1 B2 tintasugaras digitális nyomógép előnyeit. A divatos „streefood” műfaj egyik remek képviselője által készített ínycsiklandó fogásokból álló ebéd elfogyasztása után folytatódott a szakmai program. Victor Abergel, az MGI Technology Digatal Graphic alelnöke az általa képviselt cég és technológia ismertetése után nagyon érdekes információkat osztott meg a hallgatósággal, az InfoTrends által a világ grafikai piacáról végzett kutatások alapján. Előadásából megtudhattuk, hogy a megrendelők milyen felületnemesítésért hajlandók leginkább fizetni. Például, a felmérés alapján a kispéldányszámú munkák megrendelőinek 80%-a választotta a fóliázás, 75%-a fémeffekt vagy formalakkozás alkalmazását, vállalva a többletköltséget. A következő előadást Matthias Greiner, a KM Business Innovation Centre Europe üzletfejlesztési menedzserétől hallhattunk. Előadásában a KM kiterjesztett valóság megoldását, mint innovatív marketingtechnológiát ismertette. A prezentáció fő üzenete: papír és digitális és nem papír vagy digitális megoldásban gondolkodjuk. A két műfaj kiegészíti egymást. Ezt követően egy magyarországi sikersztorit, a Magyarországon elsőként a Keskeny Nyomdához telepített MGI Jetvarnish Evolution 3D berendezés kiválasztásának történetét és működéséről szerzett tapasztalatokat hallhattuk Keskeny Árpád tulajdonos igazgatótól. A rendezvény a kiállított berendezések és a nyomatminták megtekintésével zárult.