Megjelent a novemberi Magyar Grafika

Faludi Viktória, fotó: Faludi Viktória · 2020. november 12., 10:17

Tegnap postáztuk a Magyar Grafika novemberi számát előfizetőink és a PNYME tagjai számára.

A digitalizáció jelentősége, a 4. ipari forradalom térhódítása erősödött, a kommunikációs csatornák átrendeződése nemcsak a hétköznapjainkat, de a munkával töltött tevékenységünket is átalakította. A változásokhoz legrugalmasabban alkalmazkodó vállalkozások nem akadályt, sokkal inkább lehetőséget találtak a világjárvány miatt átrendeződött, megváltozott piaci igények kiszolgálásában. A pandémia által felgyorsított átrendeződési folyamatot naplózó „Látlelet a nyomdaipar helyzetéről a koronavírus-járvány idején” című felmérésünk harmadik részének összegzése a szakmai érdekképviseletek és olvasóink számára készült. Annak ellenére, hogy a hagyományosan nagy érdeklődéssel övezett Grafikarácsony rendezvényünk szokásos formában történő megrendezésére nem kerülhet sor az érvényben lévő egészségügyi rendelkezések értelmében, a papír karácsonyfadísz tervezési pályázatunk nyertes alkotása idén is a decemberi szám stancolt mellékleteként folytatja az immár öt esztendeje megkezdett hagyományt. Örömmel számolunk be a kritikus helyzetben is helytálló nyomdák fejlesztéseiről és sikereiről, ami egyben biztatás és inspiráció lehet a többi, sikerekre törekvő vállalkozásnak. Az online térben tartott szakmai konferenciák új kommunikációs csatornát nyitottak a résztvevők számára. Ezek az online kapcsolatok nagyon hasznosak, új előnyöket és lehetőségeket hoztak életünkbe vagy a már meglévő lehetőségeket tették napi gyakorlattá, ugyanakkor egy más minőségű kommunikációt jelentenek. Látszólag több mozgásteret kaptunk, ezzel egy időben az irodák, a munkaterület egyre kisebb fizikai térre korlátozódnak, az online meetingek és konferenciák a személyes találkozást támogatják, de azt nem helyettesítik teljes értékűen. „A világ, amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye, nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül.” Albert Einstein gondolata a nyomdaipar számára is fontos üzenetet hordoz: új utak nyíltak a nyomdaipar számára a prémium és hibrid szolgáltatások bővítésével, az online marketing erősítésével és a nyomdaipari termékek újrapozícionálásával. Kívánom, hogy ezen az úton minden nyomda találja meg a számára legkedvezőbbet!

Tisztelettel: Faludi Viktória