Darwin vagy démon? Melyik vagy te?
Erwin Busselot, üzleti innováció és megoldások igazgatója, Ricoh Graphic Communications, Ricoh Europe, London,
Darwin brit természettudós híres mondása: „Nem a legerősebb fajok maradnak életben, és nem is a legintelligensebbek, hanem azok, amelyek a leginkább reagálnak a változásokra!”.
Ez igaz a cégekre is. Akárcsak a versenypiacokon, az árucikkek értékesítésének sikeressége gyakran kiszorítja a termék valódi értékén alapuló differenciálódást. Ez is a darwini elv szerint működik.
Az áruvá tételt azonban innovációval lehet ellensúlyozni. De a bennünk lévő tehetetlenség démona visszatarthat minket az innovációtól.
Elbert Hubbard amerikai író, kiadó, művész és filozófus ezt mondta: „Az emberek nem azért ellenzik a haladást, mert gyűlölik a haladást, hanem az, hogy szeretik a tehetetlenséget.” Az innováció elmulasztása egyenlő a megkülönböztetés hiányával. A nyereségnek és a bevételeknek alkalmazkodniuk és fejlődniük kell. A vonzó megtérülés fenntartásához a Nyomdáknak idővel át kell alakítaniuk alapvető kompetenciáikat. Be kell vonniuk alkalmazottaikat is, és tovább kell képezniük őket az új célok elérésére.
Az irányváltoztatásra irányuló erőfeszítéseket meghiúsíthatja a siker által generált tehetetlenség. Az innovációra vágyó vállalatok gyakran gyenge sikerarányt mutatnak az innovációs képesség elvesztése vagy a szűkös erőforrások nem differenciálódó folyamatokba való bezárása miatt. Ez a munkában lévő tehetetlenség démona.
Az integrált technológia, folyamatok és emberek pozitív eredményeket biztosítanak. Ez az erőteljes kombináció segíthet legyőzni a démont.
Például a funkciókat központosító és az örökölt folyamatokat egy megosztott szolgáltatási modellben összefogó munkafolyamat-kezelés felszabadíthatja az ismétlődő funkciókat ellátó erőforrásokat. A kereskedelmi nyomdák szabványosíthatják a folyamatokat egyetlen folyamatkészletbe, egyszerűsíthetik a folyamatokat tőkeáttétellel, valamint automatizálhatják vagy kiszervezik.
Egy olyan kereskedelmi nyomdával dolgoztunk, amelyből nem volt egyértelmű az eszköztevékenység több gyártóhelyen. Az ügyfél úgy gondolta, hogy az összes nyomógépe „meglehetősen elfoglalt a hét minden napján, 24 órában”, de nem volt valós idejű a rálátása a termelés csúcsaira és mélypontjaira, illetve a kapacitásnövelést célzó hardverbefektetések értékelésére. Nem voltak olyan átfogó adatok sem, amelyekre taktikai és stratégiai döntéseket lehetett volna alapozni.
Miután megvizsgáltuk, hogyan lehetne lényeges fejlesztéseket elérni, a gyártás bevezette a RICOH Supervisor™-t. Gyorsan elkészült az összes termelési nyomtatási tevékenység átfogó jelentése és elemzése, valamint az eszközhasználat és a termelékenység egyértelmű áttekintése. Az adatok elemzése azt mutatta, hogy nincs szükség hardver beruházásra. Meghatározta a terméketlen ügyeleti idő időszakait is, amelyek a folyamatok fejlesztéséhez és a nagy sebességű tekercsnyomó tintasugaras nyomtatóinak fokozott kihasználásához vezettek, ami 20%-os kapacitásnövekedést eredményezett.
A digitális nyomdák a RICOH ProcessDirector™ segítségével több helyen is átalakíthatják hatékonyságukat és irányításukat. Egyszerű kapacitás- és készenléti tervezéssel nagyobb megbízhatósággal helyettesíthetik a kapacitás szűk keresztmetszetek és váratlan eseményekre való reagálás képtelenségét. A helyek átjárhatóságának hiányáról könnyen átirányítható munkára válthatnak, akár proaktívan, akár reaktívan, ahogy az események kibontakoznak, és egy helyen nyomon követhetik az összes munka állapotát az összes helyszínen. Kezelhetik a licencek és a funkcionális folyamatok megkettőzését is, hogy a megosztott licenceket és szolgáltatásokat egyetlen kiszolgálón konszolidálják.
A vadonatúj RICOH TotalFlowTM Producer további támogatást nyújt a kereskedelmi nyomtatóknak innovációs törekvéseikben. A gyártó agnosztikus felhő alapú megoldása javítja a nyomtatási szolgáltatók ügyfeleit. Ezt úgy oldja meg, hogy lehetővé teszi a nyomtatási fájlok e-mailben, FTP-n vagy testreszabott portálon történő elküldését. A fájlok automatikusan ellenőrzésre kerülnek a kezelő beavatkozása nélkül, és szerkeszthetők a felhőben, mielőtt a jóváhagyott “hot” mappába küldenék.
A Ricoh egyedülálló üzletfejlesztési programja, a Business Booster EDGE emellett segíti a kereskedelmi nyomtatókat abban, hogy üzleti tevékenységüket a gyorsan fejlődő és versenyképes környezetben tartsák fenn. Úgy tervezték, hogy segítse a kereskedelmi nyomdákat jövedelmező új szolgáltatások bevezetésében és új piaci ajánlatok létrehozásában. Segít a képességeknek megfelelő készségkészletek kialakításában, és arra oktatja a marketing- és értékesítési csapatokat, hogyan értékesítsenek egy jobb, értékalapú modell szerint.
Megosztják azokat a módokat is, amelyekkel az innováció új bevételeket hozhat létre, új üzleti modelleket építhet fel, értéket növelhet új és meglévő ügyfelek számára, és növelheti az értékesítési potenciált. Új érték létrehozásával és egy üzleti tervvel a Ricoh támogathatja a nyomdákat abban, ahogy alkalmazkodjanak és fejlődjenek. Hozzáférést biztosított a szakértőkhöz, képzési szolgáltatásokhoz, eszközökhöz, webportálhoz és közösséghez is.
A Business Booster EDGE-t az innovációt elősegítő hardver- és szoftvertechnológiákkal együtt a svájci Messe Lucerne-ben, a Hunkeler Innovationdays rendezvényen mutatták be.
A fentiek mindegyike javíthatja a beviteli, kezelési, előkészítési, gyártási és kimeneti öt gyártási szakaszt (a legutóbbi Unravel Your Print Workflow webináriumaink során részletesebben is megvitatásra került. Mindhárom webináriumot itt tekintheti meg:
https://www.gotostage.com/channel/ricohgraphiccommunications
Segítségükkel a nyomdai üzletkötőknek könnyebb megoldani az előttük álló kihívásokat, lehetővé téve számukra, hogy magukévá tegyék a HENKAKU-t – az átalakuló változás szellemét.
Segíthetnek a nyomdai szakembereknek legyőzni belső démonukat.