A Xerox szerint a nyomdaipar jövőjét a millenniumi generáció jelenti

A Xerox szerint a nyomdaipar jövőjét a millenniumi generáció jelenti

A Xerox Magyarország és a Nyomda- és Papíripari Szövetség nyomdaipart népszerűsítő, „Print: a Te jövőd” programsorozatának keretében a Xerox csepeli nyomdájában tartott nyílt napot, ahol hátrányos helyzetű fiatalok ismerkedhettek meg a nyomdász szakmával. A szakemberek hiánya nem csak itthon jelent problémát, a Xerox (NYSE: XRX) világszerte azon dolgozik, hogy tapasztalt szakembereik át tudják adni tudásukat a fiatal generációknak.

A „Print: a Te jövőd” kampányt 2016-ban indította el a Nyomda- és Papíripari Szövetség azzal a céllal, hogy minél több pályaválasztás előtt álló fiatalt megszólíthassanak. A programsorozat része pályaválasztási iskolai órák és nyomdalátogatások szervezése is, melynek során a szakemberek bemutatják, milyen karrierlehetőségeket rejt a nyomdaipar, és hogy a nyomdász szakma igazi szakmai kihívásokat és kreatív feladatokat tartogat.

A Xerox Magyarország a Nyomda- és Papíripari Szövetséggel együttműködve igyekszik a kampány során közelebb hozni a nyomdaipart a fiatalabb generációkhoz. Az április végi nyomdalátogatáson pesterzsébeti kisiskolásoktól kezdve egészen a közvetlenül pálya- és szakmaválasztás előtt álló gyerekek vehettek részt. A csepeli nyomdában a gyerekek igazi gyakorlati ízelítőt kaptak egy nyomdász mindennapjaiból: kipróbálhatták többek között a hőkötést, a fóliázást és a kiadványok spirálozását is. Az elkészített nyomdai termékeket pedig meg is tarthatták a gyerekek.

Az edukatív program célja az is, hogy a fiatalokat segítsék a pályaválasztásban: „A fiatal generációk nagy része egyáltalán nem ismeri a nyomdai iparágat, így hajlamosak elhamarkodottan beskatulyázni minket. Éppen ezért szervezünk olyan programokat, ahol lehetőséget teremtünk a fiatalok számukra, hogy a nyomdai szakmákat testközelből megismerhessék, és pár óra erejéig ki is próbálhassák a munkafolyamatokat” – mondta Sáránszki Gergely, a Xerox Magyarország Direct szolgáltatások vezetője. A vállalat szerint a probléma megoldásához elengedhetetlen az utánpótlás-nevelés támogatása, a fiatalabb generációk személyes megszólítása. „Napjaink munkáltatói számos új kihívással néznek szembe, különös tekintettel a millenniumi generáció karrierelképzeléseire kell odafigyelniük, ugyanis ezt a korosztályt úgy is tartják számon, mint amelyik a legkönnyebben, viszonylag impulzívan hagyja ott a munkahelyét. Fontos, hogy tapasztalt szakembereink folyamatosan átadhassák tudásukat, mert az egész iparágunk jövője a fiatal generációk kezében van” – tette hozzá.

A szakma helyzetét jól példázza, hogy a nyomdai iparágban dolgozók átlagéletkora világszerte igencsak magas, 40-50 év között mozog. Magyarországon közel 4000 betöltetlen állás van a nyomdaiparban, így a fiatalabb korosztály és a közvetlenül munkaerőpiacra lépés előtt álló millenniumi generáció elérése és megnyerése különös fontos lett az elmúlt években.

A Xerox A Xerox (NYSE: XRX) világszerte több mint 160 országban jelen lévő, vezető technológiai vállalat, amely élen jár a világot megújító innovációban. Üdvözöljük és támogatjuk a papíralapú és a digitális megoldások integrációját, valamint az egyre magasabb szintű mobilitásra való törekvést. Innovatív nyomtatási technológiáinkkal és intelligens munkahelyi megoldásainkkal megkönnyítjük az emberek számára a kommunikációt és a munkavégzést a mindennapokban.

A Xerox Magyarország Kft. több mint 25 éve kezdte meg működését hazánkban. A közép-kelet-európai országokat, tömörítő CITG régió szerves része, továbbá a piac meghatározó szereplője. A magyar leányvállalat elsődleges profilját a gép, kellékanyag és papír kereskedelem mellett a magas színvonalú üzemeltetési- és szervíz szolgáltatások, illetve az innovatív dokumentumkezelési megoldások képezik.

Tudjon meg többet rólunk a www.xerox.com oldalon és kövessen minket Twitteren (@Xerox)!