Marketing a mémek erejével

Faludi Viktória · 2020. április 14., 18:20

A vírusszerű terjedés nemcsak a kórokozókra jellemző, az online kommunikációban felbukkanó, egy-egy információt, érzést, élethelyzetet jól szemléltető, hasznos vagy szórakoztató vagy egyszerűen csak érdekes elem sok érdeklődőhöz rövid időn belül történő eljutásával lavinaként jelenik meg. Szemléltetésül a Magyar Grafika képgalériájában közzé tettünk néhány, a pandemiás helyzettel összefüggő mémet, ami jobbára csupán szórakoztató, de professzionálisan alkalmazva a marketing kommunikációba is beépíthető.

https://mgonline.hu/galeriak/memek-a-covid-19

A memetika a mémek előfordulásával, tulajdonságaival és terjedésével foglalkozó, napjainkban alakuló tudományág. A mémek pontos meghatározására még nem került sor. Az Oxford English Dictionary definíciója szerint „egy kultúra valamely eleme, amely a genetikai öröklődéstől eltérő módon is képes terjedni, különösen utánzással.” Susan Blackmore, a memetika egyik gyakran idézett teoretikusa egy 1998-as cikkében egyetértett ezzel a definícióval. Bár a mémek működési mechanizmusait még nem definiálták tudományos igényességgel, ezért a fogalom maga is vitatott, számos kulturális elemről feltételezik, hogy mémként viselkedik, vagy mémként viselkedő elemekből áll össze. Ilyenek például a:

technológiák

viccek

divatok

slágerdallamok

vallások

trendek

vásárlások

fényképek

politikai események

Játék/Filmbeli Jelenet