A hiperperszonalizáció a nyerő
Öt ok, amiért a hiperperszonalizációnak a marketingstratégia részét kell képeznie
A fogyasztók manapság egyre inkább elkötelezik magukat a személyre szabott szolgáltatásokat, ajánlatokat és kommunikációt kínáló márkák iránt. Szeretnék azonosítani preferenciáikat és személyre szabni tapasztalataikat.
Gondoljunk csak a Netflixre, amely több adatpontot alkalmaz, hogy minden egyes nézőnek a legjobb filmeket ajánlja, vagy arra, hogy az Amazon a vásárlási előzmények adatait termékajánlások készítésére használja, és célzott e-maileket küld exkluzív ajánlatokkal az egyéni érdeklődés alapján.
Gondoljunk csak a Spotify kiterjedt felhasználói fiók-testreszabására, amelynek célja, hogy a hallgatók elkötelezzék magukat a platform és a tartalomfogyasztás mellett, vagy a ruházati kiskereskedő Very azon képességére, hogy releváns ajánlásokat tegyen a helyi időjárási minták alapján.
Mindegyik megfelel a fogyasztó azon vágyának, hogy különlegesnek, megbecsültnek és megértettnek érezze magát.
A brit fogyasztók azok, akik a legnagyobb valószínűséggel (86%) a preferenciáik alapján javasolt termékeket és szolgáltatásokat szeretnének hűségükért cserébe - derült ki az EConsultancy és a Cheetah jelentéséből. A francia fogyasztók következtek 82% -os növekedéssel. A spanyol fogyasztók számára a növekedés szerényebb, de még mindig jelentős, 39% volt.
A kommunikáció következő szintjét a hiperperszonalizáció biztosítja. Ahelyett, hogy a szegmensekre vagy csoportokra összpontosítana, az egyénre koncentrál. Természetesen egy-egy marketingként is ismerjük.
Big Data, mesterséges intelligencia és adatelemzés segítségével valós időben biztosítja az egyes ügyfelek egyedi igényeihez, preferenciáihoz és kontextusához igazított termékeket, tartalmakat és élményeket. Az olyan egyszerű tényeken túl, mint az ügyfél neve, földrajzi elhelyezkedése, demográfiai adatai, valamint keresési és vásárlási előzményei, fejlettebb és összetettebb információkhoz fér hozzá. Ez magában foglalhatja az ügyfél vásárlási viselkedését, böngészési tevékenységét, az értesítésekre adott válaszok arányát és az aktív időpontokat. A mesterséges intelligencia elemzi az adatokat, és olyan betekintést nyújt, amely segít a vállalkozásoknak nagymértékben személyre szabott kampányok megvalósításában. Ez növeli annak valószínűségét, hogy a kommunikáció optimális tartalmat tartalmaz.
Az ügyfelek elégedettsége mellett legalább öt oka van annak, hogy a márkáknak marketingstratégiájuk részévé kell tenniük a hiperperszonalizációt:
Megnövekedett bevétel
A fogyasztók 91%-a nagyobb valószínűséggel vásárol olyan márkáknál, amelyek felismerik, emlékeznek rájuk, és releváns ajánlatokat és ajánlásokat nyújtanak számukra – derült ki az Accenture Interactive jelentéséből. A hiperszemélyre szabott élmény biztosítása bizonyítja, hogy az ügyfelek számítanak. Ennek eredményeként nagyobb valószínűséggel vásárolnak és ismétlődő ügyfelekké válnak. Például a biztosítási ágazatban az első értékesítés gyakran veszteséges, hogy “ajtónyitóként” működjön, ami több biztosítás értékesítéséhez vezet. Ez összetett ügyfélkapcsolatot eredményez, amely definíció szerint “ragadós”. Ez az elv vonatkozik a vállalkozások közötti marketingre is, különösen az utólagos értékesítéssel.
Jobb ügyfélélmény
Az ügyfél pontos megértése kiküszöböli az irreleváns interakciókat – biztosítva a kommunikáció idő- és energiahatékonyságát. Növeli az elkötelezettséget, és segít érdekes, értékes és emlékezetes információk átadásában. A Boston Consulting Group kutatása feltárta, hogy azok az ügyfelek, akik magas szintű személyre szabást tapasztaltak, 20% -kal magasabb hűségpontszámot értek el, mint azok, akik alacsony szintű személyre szabást tapasztaltak.
Csökkentett ügyféllemorzsolódás
Az ügyfelek megnyerése sokkal drágább, mint megtartása. A hiperperszonalizáció bevált módja a márka érdeklődése fenntartásának. A McKinsey jelentése szerint a fogyasztók 71%-a szeretné, ha a vállalatok személyre szabott interakciókat biztosítanának. És 76% frusztrált lesz, ha ez nem történik meg. Növeli a marketing megtérülését A marketing hatalmas üzleti költség, ha nem hajtják végre hatékonyan. A befektetés megtérülését három mutató határozza meg: konverziós arány, átlagos rendelési érték és ügyfélszerzési költségek. A termékek és üzenetek pontos és releváns célzását biztosító hiperszemélyre szabás növeli az első kettőt, és csökkenti az utolsót. Az Econsultancy arról számolt be, hogy a vállalatok 80%-a tapasztalt fellendülést a személyre szabás bevezetését követően.
Dinamikus célzás
A hiperperszonalizálás dinamikus. Az adatok frissülnek – ellentétben a hagyományos személyre szabással, ahol az adatgyűjtést követően nem ellenőrzik azokat. Ez tükrözi a változó ügyféligényeket, preferenciákat és viselkedéseket, például az élet mérföldköveit és az új érdeklődési köröket.
A márkák mindezt élvezhetik a kreatív digitális nyomtatással, amely nagymértékben személyre szabott tartalmat és cselekvésre ösztönző ajánlatokat kínál.
A Ricoh változóadat-orientált szoftverének használata: FusionPro®, a RICOH Pro C9500 vagy RICOH Pro C7500 színes íves nyomdagépekkel vagy az új RICOH Pro™™™ Z75 B2 íves tintasugaras nyomdagépekkel együtt, amelyek intelligensen és élénken kombinálják a hatékony üzeneteket a pontos adatokkal az egyénre szabott tartalom kialakításához.
A fizikai és online csatornák ezután zökkenőmentesen összekapcsolhatók QR-kódokkal. A Ricoh precíziós marketing szolgáltatása hosszú múltra tekint vissza az ügyfélkommunikáció javításának támogatásában.
Együtt rendkívül hatásos, értelmes és mérhető kommunikáció hozható létre, amely biztosítja, hogy ügyfelei úgy érezzék, megértik és értékelik őket. Olyan kommunikáció, amely kapcsolatot tart fenn és hosszú távú lojalitásra ösztönöz. Ha példákat szeretne felfedezni ezekre és más magával ragadó alkalmazásokra, látogasson el a Ricoh oldalára a drupa 2024 kiállításon.